Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w rodzinie – wartość czy cierpienie?
pdf

Jak cytować

Sipowicz, K., Podlecka, M., & Pietras, T. (2020). Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w rodzinie – wartość czy cierpienie?. Kwartalnik Naukowy Fides Et Ratio, 41(1), 330-339. https://doi.org/10.34766/fetr.v41i1.238
Język / Language
Słowa kluczowe

Abstrakt

Przyjście na świat dziecka z niepełnosprawnością intelektualną zmusza rodzinę nuklearną do podjęcia nowych wyzwań. Jest ono także w mniejszym bądź większym stopniu przyczyną kryzysu egzystencjalnego w rodzinie. Nowa sytuacja dla jednych osób może być nieszczęściem i utrapieniem, zaś dla innych wyzwaniem, a nawet darem kształtującym hart ducha i przyczyniającym się do transgresji. Dla ludzi wierzących cierpienie rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną może być wartością, dzięki której w ich rozumieniu zbliżają się do istoty Boga. Zadaniem normalizacji środowiska rodzinny z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną jest taka konstrukcja warunków zewnętrznych, by ułatwić proces transgresji i dać możliwość pozytywnego przewartościowania zaistniałej sytuacji. Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną jako wartość stanowi o dojrzałości rodziny nuklearnej i mądrości nowoczesnego, mądrze rozumianego ducha współczesności.

https://doi.org/10.34766/fetr.v41i1.238
pdf
Copyright (c) 2020 Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##