Jakość życia człowieka w naukach pedagogicznych – rozważania teoretyczne
pdf

Jak cytować

Nosek, K. (2019). Jakość życia człowieka w naukach pedagogicznych – rozważania teoretyczne. Kwartalnik Naukowy Fides Et Ratio, 39(3), 228-238. https://doi.org/10.34766/fetr.v3i39.132
Język / Language
Słowa kluczowe

Abstrakt

Człowiek od zarania dziejów zabiegał o dobre życie. Podejmował wiele działań, aby odczuwać radość, szczęście, zadowolenie na co dzień. Nie wszystkim udawało się ten stan osiągnąć, bowiem problem dobrego życia był i nadal jest trudny do rozwiązania. Wszelkie dążenia człowieka do dobrego życia zmuszają go bowiem do zastanowienia się nad jego jakością. Pojęcie jakości życia przewija się w wielu dyscyplinach naukowych, pojawia się także w naukach pedagogicznych, stając się znaczącym problemem naukowym w obliczu nowego, opartego na humanizmie, spojrzeniu na człowieka

Z jakością każdy człowiek spotyka się wielokrotnie na co dzień. Spotkania te są na tyle częste i naturalne dla ludzi, że czasem nie zdają oni sobie sprawy, że dotyczą zagadnień związanych z jakością. Jakość życia jest pojęciem wieloznacznym i wielowymiarowym. Jakość życia to sposób w jaki każdy człowiek ocenia swój stan zdrowia, samopoczucia, samodzielności, jakość relacji ze środowiskiem, stan osobistych poglądów i przekonań. Poziom jakości życia człowieka informuje o zaspokojeniu jego potrzeb życiowych.

Słowa kluczowe: człowiek, jakość życia, pedagogika, poczucie jakości życia.

https://doi.org/10.34766/fetr.v3i39.132
pdf

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##