Uczeń niezdolny muzycznie – mit czy fakt?
pdf

Jak cytować

Klimek, J. (2018). Uczeń niezdolny muzycznie – mit czy fakt?. Kwartalnik Naukowy Fides Et Ratio, 34(2), 120-130. Pobrano z https://fidesetratio.com.pl/ojs/index.php/FetR/article/view/518
Język / Language
Słowa kluczowe

Abstrakt

In the following work, the author attempts to define a musically ungifted student by using available literature. It raises the important problem of diminishing the importance of working with a less gifted student compared to the multitude of aspects of working with a gifted student. It presents the most popular musical skill tests (Measures of Music Abilities by Arnold Bentley, Primary Measures of Music Audiation and Intermediate Measures of Music Audiation by Edwin Gordon, Testy Wykształcenia Ogólnomuzycznego by Halina Kotarska) and describes them. The article's summary is the answer to the question whether there is anybody such as a music-incapable student?

 

pdf

Bibliografia

Andrukowicz W., (2012), By dziecko było geniuszem. Wprowadzenie do edukacji komplementarnej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Burowska Z., Głowacka E., (2006) Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki., Kraków: Akademia Muzyczna w Krakowie.
Chętkowski Dariusz, (2007), Belferblog, https://chetkowski.blog.polityka.pl/2007/02/27/uparty-geniusz/ [11.04.2018].
Danielewicz W. J., (2013), Nie ma dzieci niezdolnych muzycznie, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Duch W., (2013), Amuzja wyobrażeniowa, Neuroestetyka muzyki, nr 1, s. 243 – 266.
Kamińska B., (1997), Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, ich poziom, rozwój
i uwarunkowania, Warszawa: Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina.
Kotarska H., Kamińska B., (1984) Testy osiągnięć muzycznych dla młodzieży szkolnej. Przewodnik dla nauczyciela, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Kupisiewicz Cz., Kupisiewicz M., (2009), Słownik pedagogiczny, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Lewandowska K., (1978), Rozwój zdolności muzycznych, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne
i Pedagogiczne.
Limont W., (2012), Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Ławrowska R., (2003), Uczeń i nauczyciel w edukacji muzycznej, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Manturzewska M., Kotarska H., (1990), Wybrane zagadnienia z psychologii muzyki, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Niezdolność (1999), (w:) Słownik Języka Polskiego, M. Szymczak, H. Skiłądź (red.), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pękala A., Testy zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej, Edukacja – Technika –Informatyka nr 2/16/2016, s. 76 – 82.
Pikała A., (2003), Stymulowanie twórczych postaw uczniów podczas szkolnych zajęć artystycznych, (w:) Uczeń zdolny i jego edukacja. Koncepcje. Badania. Praktyka, M. Jabłonowska (red.), Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva.
Shuter – Dyson R., Gabriel C., (1986), Psychologia uzdolnienia muzycznego, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Sillamy N., (1996), Słownik psychologii, Katowice: Wydawnictwo „Książnica”.
Wroński T., (1994), O czym nie ma czasu mówić na lekcji, Poznań: Brevis, Poznań 1994.
Wroński T., (1996), Techniki gry skrzypcowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##