Czy sam „rozum” wystarczy? Czyli o znaczeniu inteligencji akademickiej i inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu dzieci oraz młodzieży
PDF

Jak cytować

Knopp, K. (2019). Czy sam „rozum” wystarczy? Czyli o znaczeniu inteligencji akademickiej i inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu dzieci oraz młodzieży. Kwartalnik Naukowy Fides Et Ratio, 40(4), 266-280. https://doi.org/10.34766/fetr.v40i4.185
Język / Language
Słowa kluczowe

Abstrakt

W artykule dokonano przeglądu badań nad znaczeniem inteligencji akademickiej oraz inteligencji emocjonalnej u dzieci i młodzieży. Opisując wybrane dane empiryczne uwzględniono takie sfery funkcjonowania, jak radzenie sobie w szkole, relacje interpersonalne, przystosowanie i zachowania prospołeczne, radzenie sobie ze stresem. Na podstawie dokonanego przeglądu literatury wysunięto konkluzję, że oba rodzaje inteligencji w sposób istotny przyczyniają się do zwiększenia efektywności funkcjonowania dzieci i młodzieży. W procesie wychowawczym należy, więc wspierać zarówno rozwój zdolności poznawczych, jak i emocjonalnych.Słowa kluczowe: dzieci, efektywność funkcjonowania, inteligencja akademicka, inteligencja emocjonalna, młodzież

https://doi.org/10.34766/fetr.v40i4.185
PDF

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##