Abstrakt
Istnieje wiele sposobów, przez które ludzkość się wyraża. Szczególnym wyrazem przeżyć w sferze zmysłowej człowieka jest modlitwa. W Eucharystii, podczas której odbywa się obrzęd weselny, liturgia i muzyka są ze sobą ściśle powiązane, tworząc jedno w uwielbieniu Boga. Narzeczeni w tej liturgii w naturalny sposób angażują swoje emocje w świętowanie udzielania sakramentu małżeństwa. Chcieliby pamiętać ten moment przez całe życie, więc doświadczenie tych chwil jest bardzo ważne, szczególnie wtedy, gdy jest prawdziwym uwielbieniem Boga, który ich błogosławi, aby ich miłość była wzorowana na Nim i na Jego nauce głoszonej w nauczaniu Kościoła. Przeżycia tych chwil są ważne dla głębszego wejścia w tajemnicę sakramentalną, która w swoim znaku daje małżonkom łaskę trwałości i wierności.
Bibliografia
https://www.weselezklasa.pl/ogloszenia-weselne/muzyka-na-slubie-w-kosciele-i-nie-tylko,10263/ (dostęp dn. 14.03.2019).
https://www.weselezklasa.pl/ogloszenia-weselne/tomasz-kukla-finalista-programu-mam-talent,13035/ (dostęp z dn 14.03.2019)
https://www.youtube.com/watch?v=750iLMQRZ2g (dostęp z dn. 14.03.2019)
https://www.youtube.com/watch?v=Lm7Y5mY8ATQ (dostęp z dn. 14.03.2019)
Murawski C. (1985), Miłość małżeńska w Ordo Celebrandi Matrimonium na tle współczesnych poglądów, (w:) Małżeństwo i rodzina w świetle nauki Kościoła i współczesnej teologii, A.L. Szafrański (red.), s. 119-134, Lublin: TN KUL.
Obrzedy Sakramentu Małżeństwa (2002), Poznań: Pallotinum.
Pawlak I. (2013a), Epitafium dla Big-Beatu?, (w:) De musica sacra in Poloniae. Quaestiones selectae, t. III, S. Garnczarski (red.), s. 284-286, Tarnów: „Biblos”.
Pawlak I. (2013b), Gra na instrumentach – muzyką liturgiczną?, (w:) De musica sacra in Poloniae. Quaestiones selectae, t. I, S. Garnczarski (red.), s. 378-383, Tarnów: „Biblos”.
Pawlak I. (2013c), Liturgia i muzyka – wzajemne relacje, (w:) De musica sacra in Poloniae. Quaestiones selectae, t. III, S. Garnczarski, (red.), s. 262-278, Tarnów: „Biblos”.
Pawlak I. (2013d), Muzyka liturgiczna w polskim czasopiśmiennictwie katolickim po Soborze Watykańskim II, (w:) De musica sacra in Poloniae. Quaestiones selectae, t. II, S. Garnczarski (red.), s. 94-105, Tarnów: „Biblos”.
Pawlak I. (2013e), Muzyka radością liturgii, (w:) De musica sacra in Poloniae. Quaestiones selectae, t. III, S. Garnczarski (red.), s. 244-261, Tarnów: „Biblos”.
Pius XII, 1956, Musicae sacra disciplina, AAS, 6.
Późniak G., 2009, Popularna muzyka chrześcijańska w Polsce. Teologiczno-muzykologiczne spojrzenie, Opole: Opolska Biblioteka Teologiczna
Ratzinger I. (1999), Nowa pieśń dla Pana, Kraków: ZNAK.
Waloszek J., 1997, Teologia muzyki. Współczesna myśl teologiczna o muzyce, Opole: Opolska Biblioteka Teologiczna.